نوشته شده توسط : رضا اسدی

دکتر میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان برتر ایرانی است که در سال 1365 در اصفهان متولد شد و با ذهن خلاق خود توانست به جایگاه مهمی در زمینه های کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای مختلف در این بستر بزرگ دست یابد. این کارآفرین برتر ایرانی که توانسته در سنین پایین خدمت بزرگی به معضل بیکاری کند، مراحل مختلفی را در زندگی خود پشت سر گذاشته است. در این مقاله می خواهیم برخی از فراز و نشیب های زندگی او را مرور کنیم.

اگر دکتر میثم شکری ساز را نمی شناسید و می خواهید اطلاعات خوبی در مورد ایشان به دست آورید، به جای خوبی آمده اید. ما به شما کمک می کنیم که این شخص را بهتر بشناسید. زیرا همه کارآفرینان بزرگ دنیا زندگی جذابی داشتند و داستان زندگی آنها می تواند درس بزرگی برای سایر مردم دنیا باشد.
دکتر میثم شکری ساز

میثم شکری ساز یک کارآفرین موفق ایرانی است

دکتر میثم شکری ساز یکی از کارآفرینان برتر ایران است که با تحصیلات، مدارج علمی و تجربیات فراوان در زمینه کارآفرینی صدها جوان را به کار گرفته است. این کارآفرین برتر ایرانی نه تنها در دوران اپیدمی کرونا کسب و کار خود را تغییر نداد. بلکه با استراتژی و ذهنیتی که از این شرایط به دست آورده بود توانست نیروی کار زیادی را استخدام کند و کسب و کار خود را به بهترین شکل ممکن بهبود بخشد. در ادامه به بررسی بیوگرافی، تحصیلات، سوابق اجرایی، کتاب های این فرد می پردازیم.

 
مروری بر بیوگرافی میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز همه چیز را از صفر شروع کرد و افراد زیادی را با ایجاد انگیزه در آنها و کسب درآمد بسیار حرفه ای استخدام کرد. او برای دستیابی به موفقیت در زندگی خود با چالش های زیادی روبرو بوده و اکنون به عنوان یکی از برترین کارآفرینان و مشاوران تجاری شناخته می شود. اما این شخصیت والا مانند همه افراد مشهور دنیا در زندگی شخصی خود فراز و نشیب هایی داشته است. دکتر میثم شکری ساز در سال 1365 در اصفهان به دنیا آمد و به دلیل موقعیت شغلی پدر بخشی از دوران کودکی خود را در بوشهر گذراند.

پدر میثم شکری ساز در جبهه فعالیت می کرد و او در 15 سالگی به دلیل شدت جراحات بازنشسته شد و به همراه خانواده به اصفهان بازگشت.

میثم شکری ساز از دوران کودکی و نوجوانی فردی باهوش و کنجکاو بود و همیشه دوست داشت کسب و کار خود را راه بیندازد.

پس از پایان دبیرستان در کنکور سراسری شرکت کرد و لیسانس مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی گرفت و برای ادامه تحصیل عازم آلمان شد. او مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاهی در آلمان به نام Ashtenbais دریافت کرد. وی علاوه بر دانشگاه اشتبانیس دارای مدرک کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

در همان زمان ایده های زیادی برای راه اندازی کسب و کارهای مختلف به ذهنش خطور کرد و همیشه آرزوی ایجاد شغل و معضل بیکاری را در ذهن داشت. دکتر میثم شکری ساز سپس موفق به اخذ مدرک دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی شد.

 
کسب و کار و فعالیت های اقتصادی میثم شکری ساز

میثم شکری ساز یکی از بزرگترین دستاوردهای خود را در سال 1388 آغاز کرد. هلدینگ پارس پندار نهاد در سال 1388 توسط دکتر میثم شکری ساز تأسیس شد و فعالیت خود را در زمینه حرفه آموزی و آموزش آغاز کرد. شرکت پارس پندار نهاد در حال حاضر به عنوان بزرگترین مرکز آموزش حرفه ای ایران شناخته می شود. میثم شکری ساز مدیرعامل این هلدینگ بزرگ است و قطعا تنها دلیل موفقیت بزرگ این مجموعه است.
میثم شکری ساز

میثم شکری ساز یکی از افراد تاثیرگذار در اکوسیستم کارآفرینی است.

دکتر میثم شکری ساز به دلیل موفقیت های فراوان در این سال ها به عنوان برترین تجارت ایران شناخته شد و توانست عناوین زیادی را در عرصه ملی و بین المللی کسب کند. یکی از بزرگترین دستاوردهای میثم شکری ساز که به سراسر کشور رسید. وی به عنوان مدیر ارشد اطلاعات در سراسر کشور انتخاب شد. این موفقیت در سنین پایین ممکن است غیرممکن تلقی شود. اما دکتر میثم شکری ساز در سال 1396 عنوان مدیر ارشد اطلاعات ایران را دریافت کرد و این موفقیت را می توان در مجموعه وی مشاهده کرد.

در حال حاضر هلدینگ پارس پندار نهاد یکی از بزرگترین شرکت های کشور است که در شهرهای اصفهان، تهران و تبریز شعبه دارد و دکتر میثم شکری ساز قصد دارد این شرکت بزرگ را در شهرهای دیگر ایران نیز افتتاح کند.

در این مجتمع بزرگ که عمده فعالیت آن در زمینه آموزش مجازی است، چند صد نفر مشغول به کار هستند که باعث شده بخشی از معضل بیکاری در بین جوانان شهرستان های مذکور ریشه کن شود. فعالیت‌ها و راهبردهای میثم شکری ساز در دو سه سال اخیر در دوران اپیدمی کرونا که بسیاری از افراد شغل خود را از دست دادند، مانع از اخراج افراد این شرکت به دلیل تعدیل نیرو شد. در همین دوران بود که این مدیر توانمند و مدبر توانست افراد زیادی را به خدمت بگیرد.

 

دکتر میثم شکری ساز در خصوص تعریف مدیریت استراتژیک می گوید: «استراتژیک



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا اسدی

این روزها شاهد ظهور شرکت های تجاری مختلف در بازار هستیم که متأسفانه پس از چندین سال کار شکست خورده و در نهایت رها و یا تعطیل شده اند. این قضیه از چشم دکتر ماکان آریا پارسا پنهان نماند! اما چرا یک شرکت با این همه کارمند باید اینگونه به پایان برسد؟ با توجه به شرایطی که در آن حضور داریم در کنار شرایط اقتصادی می توان به سوء مدیریت در این شرکت ها اشاره کرد. مهمترین اصل در رهبری یک گروه، مدیریت است. می توان گفت مدیریت صحیح راهی است که در آن منابع انسانی، سرمایه و اهداف مجموعه همسو شده و منجر به سودآوری و اشتغال زایی می شود. مدیر موفق کسی است که بتواند با دانش، دانش کافی، تجربه و با اتخاذ روش های مدیریتی صحیح مجموعه را بهبود و ارتقا دهد و همیشه در شرایط سخت برنامه ریزی جایگزین داشته باشد. از نمونه های یک مدیر موفق می توان به کارآفرینانی مانند دکتر ماکان آریا پارسا اشاره کرد. اگر می خواهید در مورد این مدیر و کارآفرین موفق بیشتر بدانید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید ... بیوگرافی ماکان آریا پارسا دکتر ماکان آریا پارسا در بیست و نهم فروردین 1365 در خانواده ای به دنیا آمد. با مادری فرهیخته و پدری ارتشی.

او از همان ابتدای جوانی بسیار خلاق و ساختارشکن بود. وی همواره دوست داشت جوانان کشور با کسب علم و دانش و داشتن شرایط مناسب به پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور دست یابند. از کودکی علاقه زیادی به کمک به افراد جامعه داشت و خیلی زود پله های رشد و تکامل را طی کرد. او بیش از یک دهه پیش اولین موسسه آموزش مجازی کشور را تأسیس کرد و سپس یک هلدینگ بزرگ راه اندازی کرد. وی به عنوان مدیر این هلدینگ و چندین مجموعه دیگر سال ها خدمات ارزنده ای از جمله صدور استانداردهای ISO برای شرکت ها، خدمات مهاجرت و ثبت شرکت، خدمات چاپ و نشر و بسیاری دیگر را ارائه کرده است.

او شرکت های زیادی را به عنوان زیرمجموعه هلدینگ خود تأسیس کرد و صدها جوان را استخدام کرد. همچنین همیشه درس های بزرگی برای پیشرفت و موفقیت بیشتر به آنها می داد. آریا پارسا نیز نویسنده و نویسنده ای سرشناس است که کتاب های اصلی او در موضوعاتی مانند استراتژی های مدیریت، بازاریابی و فروش، مدیریت صحیح منابع انسانی و مواردی از این دست است. سمینارها و همایش های ماکان آریا پارسا

دکتر آریا پارسا در سمینارها و نشست های بسیاری در داخل و خارج از کشور حضور و شرکت می کند. همه کسانی که در سمینارهای این کارآفرین و مدیر نمونه شرکت کرده اند، قبول دارند که او سخنران انگیزشی است که در زمینه مدیریت، ارتباطات، بازاریابی و فروش و رازهای موفقیت مشاوره های ارزشمندی ارائه می دهد. چهار نمونه از مهمترین سمینارهایی که وی برگزار کرده و یکی از سخنرانان اصلی آنها بوده است عبارتند از:

اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور در اسفند 1396 اجلاس ملی کارآفرینی و مدیریت کشور در اسفند 1396 سمینار بزرگ امید (فرصت های کسب و کار و اشتغال). ویژه جوانان) در اردیبهشت 1388 اجلاس سران مدیریت و کارآفرینی کشور با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با رویکرد «نقش کارآفرینی در فضای مجازی» و در قالب ایجاد سمپوزیوم علمی و دریافت و انتشار آثار آن توسط گروهی از مراکز علمی و پژوهشی کشور در تیرماه 1400 موفقیت کارآفرینی دکتر ماکان آریا پارسا در کسب و کار و تبدیل شدن به یک کارآفرین موفق برای همه ما لذت بخش است. برای مدیریت تعداد زیادی از افراد، کسب و کار خود و رسیدن به موفقیت های زیادی. البته این کار به این راحتی هم نیست وگرنه تعداد کارآفرینان موفق الان آنقدر کم نبود! راه اندازی یک کسب و کار و موفقیت در آن یک پروسه طولانی است که برای رویارویی با مشکلات و بحران های پی در پی باید کفش های به اصطلاح آهنی بپوشید! اما یک راه خوب برای افزایش شانس موفقیت این است که مسیر کارآفرینان موفق را دنبال کنید. ابتدا با مفهوم صحیح کارآفرینی آشنا شوید. کارآفرینی تلاشی فراگیر برای ایجاد و خلق ارزش از طریق شناخت فرصت های شغلی، تخصیص زمان و تلاش کافی، مدیریت نوآورانه و خلاقانه است. البته با ریسک مالی، روانی و اجتماعی مناسب و استفاده از مهارت های مدیریتی و ارتباطی به منظور بسیج منابع انسانی، مالی و اجتماعی برای دستیابی به محصول و خدمت جدید و کسب رضایت از نتیجه و رسیدن به استقلال مالی. نیز همراه است. در این راستا دکتر ماکان آریا پارسا معتقد است که کارآفرینی به فرآیند شناسایی فرصت های جدید و ایجاد کسب و کار و سازمان جدید و رو به رشد برای استفاده از فرصت های شناسایی شده و در نتیجه کالاها و خدمات جدید به جامعه اشاره دارد. عرضه شده است. این نکات را می توانید در مقاله The Role of Entr مشاهده کنید



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا اسدی


دکتر ماکان آریا پارسا فردی است که با توجه به فراز و نشیب های زندگی خود در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد و با توجه به جوانی خود توانست در زمینه های کارآفرینی، تجارت، مدیریت و ... موفقیت های زیادی کسب کند. این کارآفرین برتر ایرانی در سال های اخیر توانسته نقش بسزایی در اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی کشور ایفا کند. اگر می خواهید ماکان آریا پارسا را ​​به طور کامل بشناسید و از مراحل زندگی او آگاه شوید و بفهمید که این شخصیت چگونه بدون هیچ گونه حمایت مالی و مادی توانسته صاحب چندین کسب و کار بزرگ در ایران شود، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.


ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر رایرانی

مراحل زندگی ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر ایرانی

ماکان آریا پارسا مانند دیگر کارآفرینان مطرح ایران زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. در این قسمت قصد داریم دوره های زندگی آنها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.
کودکی و نوجوانی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا در یک روز بهاری در فروردین 1365 به دنیا آمد و از ابتدای کودکی فردی باهوش و کنجکاو در مورد مسائل و اتفاقات پیرامونش بود. پدر ماکان آریا پارسا که نظامی و میهن پرست بود به دلیل موقعیت شغلی به همراه خانواده به بوشهر مهاجرت کرد و به همین دلیل ماکان آریا پارسا بخشی از دوران کودکی خود را در بوشهر گذراند. پدر ماکان در این دوران به طور کامل درگیر جنگ ایران و عراق بود و پس از مدتی به دلیل شدت جراحات مجبور به بازنشستگی شد، بنابراین ماکان آریا پارسا به همراه خانواده به اصفهان بازگشت.

ماکان آریا پارسا دوران دبیرستان خود را در این دوران در اصفهان گذراند و در این دوران همواره به دنبال کسب درآمد و تست مشاغل مختلف بود تا بتواند در جیب خود پول دربیاورد.



ماکان آریا پارسا پس از شرکت در کنکور سراسری توانست تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی به پایان برساند. وی پس از اخذ مدرک لیسانس توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاه Ashtenbais آلمان اخذ کند. وی علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، بار دیگر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت MBA را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران دریافت کرد.

ماکان آریا پارسا به دلیل عدم حمایت مالی همواره سعی در یافتن راهی برای ایجاد ثروت، اشتغال زایی و خدمت به جامعه داشت. بنابراین او ایده های زیادی داشت. بر اساس خاطراتش، او تا اواسط دوران دانشجویی کارهای مالی زیادی را امتحان کرده بود. این کارآفرین حتی برای مدتی به دانش آموزان دیگر تدریس خصوصی داد و به این ترتیب منبع امرار معاش شد. وی سپس دکترای کارآفرینی خود را با موفقیت از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد و دانش خود را در این زمینه چندین برابر کرد.
سوابق تحصیلی ماکان آریا پارسا در یک نگاه

    مدیر ارشد فناوری اطلاعات در سال 1396

    دکتری کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی

    کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    کارشناسی ارشد، MBA، دانشگاه Steinbeis، برلین، آلمان

    لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولیدات صنعتی

    دارنده مدرک MBA مدیریت بازرگانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001: 2000 از DNV هلند

    دارنده مدرک تحصیلی عالی در حقوق تجارت و داوری

مشاغل و مشاغل ماکان آریا پارسا

همانطور که در مراحل زندگی ماکان آریا پارس اشاره کردیم او از ابتدای جوانی به فکر مشاغل زیادی بوده است اما به دلایل مختلف از جمله تامین مالی نتوانسته برخی از این ایده ها را اجرایی کند. سرانجام ماکان آریا پارسا در سال 1388 با جذب پرسنل کم توانست مرکز آموزشی مجازی به نام هلدینگ پارس راه اندازی کند.

ماکان آریا پارسا در همان سال‌های اینترنت ایده ارائه آموزش مجازی را داشت و می‌دانست که این ایده در نهایت به کار او می‌آید و از این طریق می‌تواند به بخشی از جامعه تشنه آموزش و اطلاعات خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. مجتمع هلدینگ پارس پندار نهاد در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز ایران است که به تنهایی دارای چندین شرکت زیرمجموعه تجاری می باشد.

ماکان آریا پارسا رکوردهای متعددی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

    مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه آموزش مجازی پارس از آبان ماه 1388

    رئیس کنسرسیوم ارزیابی و اعتبارسنجی شرکتها (کاوش)

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    مدیر مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی اصفهان از آذر 1387 تا اردیبهشت 88

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان، دانش پندار علم گستر

    سرپرست انتشارات پارسیان دانش پندار

    رئیس پژوهشکده خبری


ارسال تصویر

دکتر ماکان آریا پارسا مشاغل زیادی را آغاز کرده است



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا اسدی


دکتر ماکان آریا پارسا فردی است که با توجه به فراز و نشیب های زندگی خود در خانواده ای متوسط ​​به دنیا آمد و با توجه به جوانی خود توانست در زمینه های کارآفرینی، تجارت، مدیریت و ... موفقیت های زیادی کسب کند. این کارآفرین برتر ایرانی در سال های اخیر توانسته نقش بسزایی در اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی کشور ایفا کند. اگر می خواهید ماکان آریا پارسا را ​​به طور کامل بشناسید و از مراحل زندگی او آگاه شوید و بفهمید که این شخصیت چگونه بدون هیچ گونه حمایت مالی و مادی توانسته صاحب چندین کسب و کار بزرگ در ایران شود، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.


ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر رایرانی

مراحل زندگی ماکان آریا پارسا کارآفرین برتر ایرانی

ماکان آریا پارسا مانند دیگر کارآفرینان مطرح ایران زندگی پرفراز و نشیبی داشته است. در این قسمت قصد داریم دوره های زندگی آنها را به صورت جداگانه بررسی کنیم.
کودکی و نوجوانی ماکان آریا پارسا

ماکان آریا پارسا در یک روز بهاری در فروردین 1365 به دنیا آمد و از ابتدای کودکی فردی باهوش و کنجکاو در مورد مسائل و اتفاقات پیرامونش بود. پدر ماکان آریا پارسا که نظامی و میهن پرست بود به دلیل موقعیت شغلی به همراه خانواده به بوشهر مهاجرت کرد و به همین دلیل ماکان آریا پارسا بخشی از دوران کودکی خود را در بوشهر گذراند. پدر ماکان در این دوران به طور کامل درگیر جنگ ایران و عراق بود و پس از مدتی به دلیل شدت جراحات مجبور به بازنشستگی شد، بنابراین ماکان آریا پارسا به همراه خانواده به اصفهان بازگشت.

ماکان آریا پارسا دوران دبیرستان خود را در این دوران در اصفهان گذراند و در این دوران همواره به دنبال کسب درآمد و تست مشاغل مختلف بود تا بتواند در جیب خود پول دربیاورد.



ماکان آریا پارسا پس از شرکت در کنکور سراسری توانست تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مهندسی صنایع با گرایش تولید صنعتی به پایان برساند. وی پس از اخذ مدرک لیسانس توانست مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مدیریت MBA از دانشگاه Ashtenbais آلمان اخذ کند. وی علاوه بر تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان، بار دیگر مدرک کارشناسی ارشد مدیریت MBA را از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران دریافت کرد.

ماکان آریا پارسا به دلیل عدم حمایت مالی همواره سعی در یافتن راهی برای ایجاد ثروت، اشتغال زایی و خدمت به جامعه داشت. بنابراین او ایده های زیادی داشت. بر اساس خاطراتش، او تا اواسط دوران دانشجویی کارهای مالی زیادی را امتحان کرده بود. این کارآفرین حتی برای مدتی به دانش آموزان دیگر تدریس خصوصی داد و به این ترتیب منبع امرار معاش شد. وی سپس دکترای کارآفرینی خود را با موفقیت از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد و دانش خود را در این زمینه چندین برابر کرد.
سوابق تحصیلی ماکان آریا پارسا در یک نگاه

    مدیر ارشد فناوری اطلاعات در سال 1396

    دکتری کارآفرینی، آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی

    کارشناسی ارشد مدیریت MBA از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

    کارشناسی ارشد، MBA، دانشگاه Steinbeis، برلین، آلمان

    لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولیدات صنعتی

    دارنده مدرک MBA مدیریت بازرگانی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

    دارنده گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001: 2000 از DNV هلند

    دارنده مدرک تحصیلی عالی در حقوق تجارت و داوری

مشاغل و مشاغل ماکان آریا پارسا

همانطور که در مراحل زندگی ماکان آریا پارس اشاره کردیم او از ابتدای جوانی به فکر مشاغل زیادی بوده است اما به دلایل مختلف از جمله تامین مالی نتوانسته برخی از این ایده ها را اجرایی کند. سرانجام ماکان آریا پارسا در سال 1388 با جذب پرسنل کم توانست مرکز آموزشی مجازی به نام هلدینگ پارس راه اندازی کند.

ماکان آریا پارسا در همان سال‌های اینترنت ایده ارائه آموزش مجازی را داشت و می‌دانست که این ایده در نهایت به کار او می‌آید و از این طریق می‌تواند به بخشی از جامعه تشنه آموزش و اطلاعات خدمات ارزنده‌ای ارائه دهد. مجتمع هلدینگ پارس پندار نهاد در حال حاضر یکی از بزرگترین مراکز ایران است که به تنهایی دارای چندین شرکت زیرمجموعه تجاری می باشد.

ماکان آریا پارسا رکوردهای متعددی دارد که در زیر به مهمترین آنها اشاره می شود:

    مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره مرکز توسعه آموزش مجازی پارس از آبان ماه 1388

    رئیس کنسرسیوم ارزیابی و اعتبارسنجی شرکتها (کاوش)

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

    مدیر مرکز شماره 3 جهاد دانشگاهی اصفهان از آذر 1387 تا اردیبهشت 88

    رئیس موسسه انتشارات دیجیتال پارسیان، دانش پندار علم گستر

    سرپرست انتشارات پارسیان دانش پندار

    رئیس پژوهشکده خبری


ارسال تصویر

دکتر ماکان آریا پارسا مشاغل زیادی را آغاز کرده است



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رضا اسدی



اگرچه تعاریف متعددی از کارآفرینی وجود دارد، اما هنوز تعریف واحد و جهانی از این واژه وجود ندارد. برای مثال به این چند تعریف از کارآفرینی توجه کنید تا به سراغ بیوگرافی کوتاه دکتر ماکان آریا پارسا، کارآفرین ایرانی برویم و نکات مهم کارآفرینی را از ایشان بخوانیم:

 کارآفرینی فرآیند اقداماتی است که یک کارآفرین به عنوان فردی که همیشه به دنبال ایده‌های جدید است، برای ایجاد فرصت‌های جدید از این ایده‌ها با پذیرش خطرات و تردیدهای ذاتی هر اقدام جدید استفاده می‌کند.

کارآفرینی یعنی درک و استفاده از فرصت ها. کارآفرینان افرادی هستند که اقتصاد و سازمان ها را زنده می کنند.

کارآفرین شخصی است که ابزارهای تولید را خریداری می کند تا آنها را در محصولات قابل فروش ترکیب کند. کارآفرین هنگام خرید از قیمت نهایی محصولات اطلاعی ندارد..!

 کارآفرین کسی است که در "تصمیم گیری منطقی در مورد هماهنگی منابع کمیاب" تخصص دارد. وی «داشتن توانایی قضاوت و قضاوت» را عنصر مشترک همه کارآفرینان معرفی کرد.

و تعاریف گسترده دیگری که همه از روی سوء ظن ابداع کردند.

 
ویژگی های کارآفرینان بزرگ چیست؟

بیایید به برخی از ویژگی های کارآفرینان نگاه کنیم:
آنها خلاق هستند

در واقع این خلاقیت است که تفاوت بزرگ بین کارآفرینان و غیر کارآفرینان را مشخص می کند.
آنها پیشگام و مبتکر هستند

آنها پیشگام و مبتکر هستند. آنها از رهبر بودن نمی ترسند و دلشان نوآوری می خواهد.
البته، همه کارآفرینان نیازی به ایجاد تغییرات عظیم ندارند، اما آنها آرزوی تغییر دارند و می‌خواهند دنیا را به مکانی بهتر برای زندگی تبدیل کنند.
آنها آینده نگر هستند

کارآفرینان عموما آینده نگر هستند. آنها زودتر از دیگران به دنبال فرصت های رو به رشد آینده هستند و آنها را درک می کنند. نابغه هایی مانند ایلان ماسک، بیل گیتس یا استیو چاوز از جمله آنها بودند. آنها منتظر نیستند که دنیا تغییر کند، بلکه خود دنیا را تغییر می دهند.
آنها جرات ریسک کردن را دارند

زندگی بدون ریسک چیز کمی دارد. مخصوصا برای کارآفرینان بزرگ...! آنها جرات ریسک کردن را دارند حتی اگر خطراتشان شکست بخورد.
آنها گرانبها هستند

 کارآفرینان پول را در اولویت قرار نمی دهند، آنها پول را حداقل در ابتدای کار خود در اولویت قرار نمی دهند و مدام به ایجاد ارزش فکر می کنند. آنها ارزش اضافه می کنند و پول به دنبال آن است.
شغل ایجاد می کنند

ایجاد شغل یکی از مهمترین ویژگی های کارآفرینان است. آنها خود را مسئول ایجاد شغل برای افراد کم و بیش می دانند.
ثروت می آفرینند

کارآفرینی اگر به خوبی انجام شود اغلب غنی است. ثروتمندترین افراد جهان نیز کارآفرینان بزرگی هستند.
آنها ویژگی های یک رهبر را دارند

کارآفرینان عموماً «رهبران» خوبی هستند. آنها مهارت های مدیریتی و سازمانی خود را تقویت می کنند و همچنین سعی می کنند ذینفعان را در نظر بگیرند. کارآفرینان رهبرانی بلندپرواز و الهام بخش هستند.

 
دکتر ماکان آریا پارسا کارآفرین ایرانی کیست؟

دکتر ماکان آریا پارسا یک کارآفرین ایرانی است که علیرغم سن کمش توانسته موفقیت های زیادی کسب کند.

وی ضمن ایجاد و توسعه کسب و کار، تعداد زیادی کارگر را در سمت های مختلف به کار گرفت. بسیاری از کارآفرینان در حال حاضر در ایران فعال هستند و در غیاب شغل تعداد زیادی کارمند را به کار می گیرند. یکی از این کارآفرینان مطرح ماکان آریا پارسا است که در ادامه به معرفی وی می پردازیم. اما قبل از اینکه بدانیم ماکان آریا پارسا کیست، نگاهی به وضعیت کارآفرینی و برخی از چالش های آن در ایران بیندازیم.

 
مراحل کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی نیز مانند هر شرکت ارزشمند دیگری نیازمند مراحل زیر است:

     یک فرصت را شناسایی کنید
    یک چشم انداز را تعریف کنید
    دیگران را متقاعد کند
    منابع لازم را فراهم کند



:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1400 | نظرات ()