نکات مهم برای انتخاب حلقه ازدواج
نوشته شده توسط : رضا اسدی

بالاخره تابستان از راه رسید و جشن های عروسی هم آغاز شدند، جشنی که در آن میزبان می بایست هزینهی بسیاری را صرف خریدن لباس‌ها و خوراکی‌ها مختلف بکند. اما قبل از تمامی این کارها می بایست یه حلقه مناسب را انتخاب کرد. که در اینجا ما قصد داریم شما را با یکسری نکات مهم در خرید حلقه بیشتر آشنا کنیم، همراه ما باشید.

برای اینکه بتوان یک حلقه ازدواج خرید باید به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید حلقهی ازدواج نباید تنها به یک جواهر فروشی بسنده کنیم بلکه باید به مرکز فروش جواهرات در نزدیکی محل زندگی برویم، جایی که در آن بتوانیم انواع مختلفی از جواهرات را ببینیم، از جواهرات دسته‌ دوم گرفته تا جواهراتی با قیمت بالا و لوکس. در مرکز فروش جواهرات می‌توانیم جواهر فروشی‌های زیادی را در کنار هم ببینیم و انتخاب های متنوع‌تر و زیادتری را داشته باشید. اگر بتوانید به جواهر فروشی‌های قدیمی و با سابقه‌ای مراجعه کنید بهتر است به دلیل اینکه سال‌ها در این زمینه کار می کنند و شناخته‌ شده هستند.

قبل از خرید حلقه باید چه چیزهایی را بدانیم؟

خیلی از کاربران موقع خرید حلقهی ازدواج بیشتر روی وزن سنگ‌های قیمتی تمرکز دارند. اما به‌ گفتهی مکس اولمان تنها دانستن قیراط برای خرید حلقهی ازدواج کافی نیست. چیزهایی که می بایست بدانید به شرح زیر می باشند:

۱. رنگ

بسیاری از افراد اعتقاد دارند که الماس‌ها رنگ‌های مختلفی دارند. اما برای نمونه ته‌ رنگ زرد در الماس سفید، سبب کم شدن قیمت آن خواهد شد. هر چقدر این زنگ کمتر باشد قیمت الماس زیاد است. الماس‌ها براساس رنگ در مقیاسی از D ( بی‌رنگ ) تا Z بخش بندی شده اند و در این مقیاس، هر چقدر در حروف الفبا جلوتر برویم، ته ‌رنگ زرد زیادتر خواهد شد.

۲. شفافیت

این چنان می توان گفت که میزان شفافیت درجهی آشکار بودنِ عیب ‌و ‌نقص‌های الماس را نشان خواهد داد. این عیب ‌و ‌نقص‌ها بعضی وقتها داخل الماس می باشند و بعضی وقتها روی سطح آن هستند.

۳. بُرش

به شکل معمول برش الماس با شکل آن اشتباه گرفته می ‌شود. برش الماس به نسبت‌ ها، تقارن و صیقل و جلای آن مربوط است در حالی که می تواند شکل گرد، بیضی، گلابی ‌شکل و … باشد.

۴. قیراط

الماس بر حسب قیراط که با نشانه ی اختصاری ct نمایش داده می شود به فروش می رسد. قیراط واحدی برای وزن می باشد و برعکس تصور کاربران، ربطی با اندازهی الماس ندارد. اولمان که متخصص عتیقه می باشد، این چنین بیان می کند که او اهمیت چندانی به اندازهی الماس نمی دهد و برای او کیفیت جواهرات اهمیت دارد. او همچنین می گوید: « به نظر ما داشتنِ حلقه‌ای که به درستی ساخته شده و زیباست، مثل داشتن الماسی با کیفیت زیاد است که از تمامی خصوصیات کیفی برخوردار می باشد. »

چگونه می‌توانیم متوجه شویم که حلقهی مورد نظر دارای کیفیت بالایی است؟

زمانی که قصد دارید حلقه‌ای را خریداری کنید که سال‌ها سالم بماند و دوام زیادی داشته باشد، در نظر داشته باشید که پلاتین یکی از سخت‌ترین موادی می باشد که در جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرد و تا حدی مواد دیگری مثل طلای سفید کهنه و از بین نمی رود. به هیچ عنوان در پی نقره نباشید، به دلیل اینکه نقره مادهی خیلی نرمی می باشد که دوام زیادی ندارد.

اولمان این چنین بیان می کند که صرف ‌نظر از مواد استفاده ‌شده در جواهرات، زمانی که می‌خواهیم بدانیم که آیا حلقه‌ای که خریده ایم، ارزش پولی را که برای آن می پردازیم دارد یا خیر، ( اعتماد اصلی ترین عامل در این بخش محسوب می شود ) او همچنین می گوید که ( می‌توانید همه ی تحقیق‌ها را می توان انجام داد است، اما در آخر باید بدانید که جواهرسازی، صنعت پیچیده‌ای می باشد و باید باور داشته باشید که جواهرسازی که درباره حلقه به شما اطلاعات می‌دهد، صادق است و حقیقت را به شما می‌گوید)





:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: