رادیاتور تاسیسات دات کام
نوشته شده توسط : رضا اسدی

در کنار وسایل سرمایش محیط، تاسیسات گرمایشی ساختمان و موتورخانه از زمان ماشینی شدن زندگی بشر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این امر در وصول سرد برای کمک به داشتن هوای گرم مطبوع بیشتر خودنمایی می کند. از جمله تجهیزات تاسیساتی که در این راستا به کار گرفته می شود انواع پکیج های دیواری و زمینی، آبگرمکن های زمینی و دیواری، رادیاتور، حوله خشک کن، مشعل و بویلر و … می باشد که به معرفی آنها خواهیم پرداخت.
رادیاتور:
رادیاتور یا شوفاژ نوعی مبدل حرارتی است که در گرمایش از آن استفاده می شود. استفاده از این سیستم امروزه کاربرد فراوانی در گرمایش داخلی دارد.عمل گرمایش در رادیاتور از طریق لوله های حاوی آب گرم دیگ است که درون آن گردش می کند و حرارت را توسط جابه جایی منتقل می کند. بخشی از انتقال حرارت رادیاتور هم بر اثر تابش از سطح پره ها اتفاق می افتد. معمولا به دلیل نفوذ هوا از طریق پنجره ها و درزهای آن و توزیع بهتر حرارت، رادیاتور را زیر پنجره نصب می کنند و تعداد پره ها بسته مساحت اتاق و اتلافات آن دارد.
رادیاتور ها اغلب در دو نوع پره ای و پنلی عرضه می شوند . رادیاتور و شوفاژ پره ای که از دوام و طول عمر بیشتری نسبت به سایر رادیاتور ها برخوردارند از قدیمی ترین نوع شوفاژ ها محسوب می شوند. رادیاتور های پره ای از قرار گرفتن چندین پره در کنار هم ساخته شده اند و از میزان انتقال حرارت نسبتا بالایی بر اساس تعداد پره و جنس رادیاتور بر خوردارند. شما می توانید در صورت زنگ زدگی و یا سوراخ شدن پره های رادیاتور آنها را تعویض نمایید. رادیاتور های پره ای در دو جنس آلمینیومی و فولادی عرضه خواهند شد.

رادیاتور پنلی در دو مدل تک کنوکتور و دو کنوکتور تولید می شود. کنوکتور بر خلاف اشتباه عموم که هر وسیله گرم کننده ای که جریان گرمایی ایجاد می کنند را کنوکتور می نامند، مبدل حرارتی است که بین دو صفحه و فضای خالی رادیاتور قرار دارد و بر اساس جا به جایی هوا این مبدل به سرعت گرما را از پایین به سمت بالا انتقال می دهد. کنوکتور ها به دو دسته ساده و دمنده دار تقسیم می شوند. عرض مدل دو کنوکتور دو برابر مدل تک کنوکتور می باشد. رادیاتور پنلی به طور معمول از فولاد ساخته می شوند و به همین دلیل ظرفیت گرمادهی بالاتر و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به سایر رادیاتورهای گرمایشی دارد. قیمت رادیاتور پنلی نیز به صرفه تر بوده و عدم نیاز به هواگیری مداوم، نصب آسان و کم حجم بودن از مزایای استفاده از رادیاتور پنلی محسوب می شود. درکنار مزایای بی شماری که رادیاتور پنلی دارد مانند هر سیستم دیگری بدون ایراد نخواهد بود، یکی از مشکلات عمده ی رادیاتور های پنلی رسوب گیری زیاد آنها می باشد اما براحتی میتوان نصب رسوب گیر این مشکل را به حداقل رساند. در صورتیکه این سری از رادیاتور ها دچار خرابی و زنگ زدگی شوند نمی توان آنها را تعمیر نبود بلکه باید به کلی پنل را تعویض کرد، به دلیل بکار گیری فولاد در تهیه و ساخت بدنه، رادیاتور پنلی دارای وزن سنگین تری می باشد که جهت استفاده در دیواری های پیش ساخته لازم است که از پایه های زمینی استفاده نمود. همانطور که اشاره شد رادیاتورهای پنلی به صورت یکپارچه طراحی و تولید می شوند که همین امر باعث شده این نوع سیستم های میزان حرارت دهی و گرمادهی قابل توجهی داشته باشند بنابراین در مناطق کوهستانی و سردسیر بهترین گزینه جهت ایجاد هوای گرم و مطبوع بشمار می آیند.
https://tasisat.com/product-category/heating/radiator/





:: بازدید از این مطلب : 181
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: